Ritter Sport heeft onlangs een limited edition matcha-aardbei-chocolade op de markt gebracht. De run was zo groot dat deze al uitverkocht is. Maar matcha-fans hebben nog een kans.
Ze zijn inmiddels niet meer weg te denken uit het straatbeeld: jonge mensen die met een matcha in de hand door de straten lopen. Matcha is echter al lang meer dan alleen een trendy drankje van generatie Z: matcha is verkrijgbaar als latte, in ijs of als dessert. Het is dan ook logisch dat veel bedrijven op het idee komen om eigen producten met matchasmaak op de markt te brengen om mee te liften op het succes. De aanhoudende trend lijkt immers succes te beloven.
Ritter Sport heeft in ieder geval precies de juiste snaar geraakt met zijn matcha-aardbei-chocolade. Het bedrijf had echter blijkbaar niet gerekend op een dergelijke stormloop op de gelimiteerde repen die zich na de start van de verkoop heeft ontwikkeld: na een week is Ritter Sport met zijn matcha-aardbei-chocolade al uitverkocht. Klanten hebben nu nog maar één mogelijkheid om de populaire smaak toch te kunnen proeven.
Matcha-chocolade van Ritter Sport uitverkocht
Donderdag meldt Ritter Sport zich op sociale media met de woorden “Jullie zijn gek!” aan zijn volgers. “Eerlijk gezegd hadden we dit niet verwacht – we zijn al helemaal uitverkocht!”, schrijft de chocoladeproducent op Instagram.
Ritter Sport had de chocolade als limited edition uitgebracht, die sinds 25 september van dit jaar verkrijgbaar was in de Bunten Schokowelten in Berlijn en Waldenbuch en online via de website van het bedrijf. En fans van de vierkante chocoladerepen – of van matcha – hebben snel en flink toegeslagen.
Onder de Instagram-post breekt bij sommigen lichte wanhoop uit: “Nee, ik wilde die ook nog zo graag proberen”, “Mijn hart breekt” en “Zo jammer”, luiden de reacties van mensen die graag van de limited edition matcha-chocolade hadden willen genieten.
Slechts enkelen kunnen de chocolade nog winnen
Sommigen vragen hoopvol nogmaals of de repen in ieder geval nog verkrijgbaar zijn in de twee chocoladewerelden. Maar Ritter Sport maakt duidelijk: “Uitverkocht betekent uitverkocht.”
Er is nog één mogelijkheid voor geïnteresseerden: een prijsvraag. Hier worden vijf winnaarspakketten verloot, die ook drie repen bevatten, staat onder het bericht over de prijsvraag. Volgens Ritter Sport is dit “de laatste kans op een van onze Matcha-Strawberry-repen”.
Klanten die nog op tijd hebben besteld, zijn dan ook opgelucht, maar hebben ook een wens: “Neem deze reep alsjeblieft op in het vaste assortiment. Hij was echt heel lekker”, zegt iemand. Een ander is het daarmee eens en schrijft: “Jullie zullen er geen spijt van krijgen.”