Het extra geld dat voor aankopen bij Lidl in rekening is gebracht, wordt aan de klanten terugbetaald.
Winkelketen Lidl had dinsdagavond te maken met een technisch probleem. Johanna Liukkonen, communicatiemanager bij Lidl, vertelt dat tijdens de storing een deel van de Visa-betalingen dubbel in rekening is gebracht.
– We zijn begonnen met het terugbetalen van de dubbele bedragen aan klanten, zegt ze.
Het extra bedrag wordt automatisch teruggestort op de rekening van de klant. De klant hoeft hiervoor niets te doen.
– Het geld zou binnen een paar werkdagen moeten worden teruggestort.
De storing werd veroorzaakt door een probleem bij het bedrijf dat de kaartbetalingen verwerkt. Volgens Liukkonen duurde de storing even, maar ze kan niet zeggen hoe lang precies en hoeveel transacties of klanten erdoor zijn getroffen.
Als klanten van Lidl vragen hebben over dit onderwerp of extra overlast ondervinden als gevolg van de storing, raadt Liukkonen hen aan contact op te nemen met de klantenservice van de keten.
– We vinden het erg vervelend, voegt hij eraan toe.
Iltalehti bracht als eerste verslag uit over de dubbele afschrijvingen bij Lidl.
Het was niet de eerste keer dat de aankopen van een klant van Lidl twee keer in rekening werden gebracht. Ilta-Sanomat berichtte in juli over Marika, die voor meer dan 150 euro aan boodschappen had gedaan. De dag na haar bezoek aan de winkel kreeg ze een vreemd bericht van haar bank: haar rekening was overschreden.
Marika had een aparte betaalrekening waarop ze meestal een paar honderd euro had staan. Ze controleerde het saldo van haar betaalrekening en zag dat Lidl haar aankopen twee keer in rekening had gebracht. Marika heeft veel tijd en moeite gekost om dit op te lossen.